Kofola
- Majitelé: Samarasovi
- Rodinná firma: ano
- Počet členů rodiny: 2 členové
- Tržby: 6,2 mld. Kč
- Sídlo: několik; obchodní kancelář: Milady Horákové 116/109, Praha 6
O společnosti:
Kdo by neznal tu nejlepší vánoční reklamu, která pojednává o malé holčičce, která se nebojí prasátka se zuby. Přesně tato reklama už před několika lety se ukázala světu, aby propagovala skvělý český výrobek – Kofola. Od té doby tato společnost nemá v reklamách konkurenci. Vše začalo už během let 1948-1952, kdy se začalo spekulovat o té správné, jak říkají majitelé, „magické formuli“ pro sirup zvaný KOFO. Mělo se jednat o čtrnáct bylinných a ovocných látek, které byly doplněny o kofein – a právě tato chuť se zachovala dodnes.
Ovšem tato báječná Kofola se dostala na svět až roku 1960, kdy odstartovala svůj běh na dlouhou trať. Už od samého začátku se jednalo o rodinnou společnost, kterou je dodnes. Jméno tohoto nápoje se zapsalo do dějin. Není se čemu divit – je to skvělý nápoj, který má navíc i velice chytlavé jméno.
Později měla tato společnost tolik fanoušků, že se o ní mohli bavit jako o rockové hvězdě. Přece jenom měla mnoho chytlavých písniček a zajímaly se o ni nejrůznější noviny. Už v roce 1970 děti s dědou chodily do hospody jenom proto, aby si tam mohly nechat natočit tu pravou českou kofolu. Ovšem o devatenáct let později tato značka zažila poměrně kruté časy, protože se skládala ze zakázaných surovin. Po Sametové revoluci však opět nastoupila do seznamu těch nejoblíbenějších nápojů a rychle se usadila opět na prvním místě.
K roku 2000 tuto společnost zasáhla nová éra – začaly se vyrábět dvou litrové a půl litrové láhve, dokonce byla i skleněná kofola. A od té doby začaly i nové příchutě, které dodnes neustále přibývají. Svůj slogan „Když ji miluješ…“ začala společnost užívat před šestnácti lety, tedy v roce 2001. Od té vlna lásky doprovází tento nápoj při každém loku. A od roku 2003 jsme se mohli radovat z již zmiňované reklamy o zlatém prasátku – už je z této reklamy hotová legenda!
Potom takové úspěchy dosáhla společnost také s reklamou o šišlajícím psovi. Právě díky němu se zvýšila efektivita komunikace. Za tuto reklamní kampaň získala společnost Zlatou Effie nejen v Čechách, ale také na Slovensku. Díky šišlajícímu psovi se také rozšířila tato značka i na sociálních sítích, kdy dosáhla u jedné reklamy vždy minimálně třiceti milionů zhlédnutí.
Kofola v současné době převzala i značky, kterými jsou UGO a Mangaloo. Díky tomu má tedy najednou navíc třiapadesát barů s ovocnou šťávou. Tato společnost během loňského roku dosáhla zisku ve výši větší než šest miliard korun. Co se týče EBITDY, ta byla vysoká zhruba pět set tisíc třicet šest milionů korun.
Více informací: http://www.kofola.cz/