Koh-i-noor

  • Majitelé: Břízovi
  • Rodinná značka: ano
  • Počet rodinných příslušníků: 3 členové
  • Tržby: 2 mld. Kč
  • EBITDA: 383 mil. Kč

O značce:

Koh-i-noor je značka, kterou zná rozhodně každý z nás. Setkali jsme se s ní už tehdy, kdy jsme šli do školy a potřebovali jsme nějaké hezké tužky a jiné kancelářské potřeby. Tato značka se řadí k těm nejstarším u nás. Je to navíc jedna z nejstarších značek, kterou najdete i v mnoha žebříčcích rodinných firem. Nejdříve vše začalo v Českých Budějovicích, kdy podnikání Břízových spadlo jenom na jednu jedinou tužku. Dnes už to však samozřejmě není jenom o tužce a vlastně to už není ani o Českých Budějovicích. Dnes už se pod touto společností nabízí nejen kancelářské potřeby, ale hlavně také energetika nebo dokonce i zdravotnictví i strojírenství. Stále je však hlavou rodiny Vlastislav Bříza, který vyhrál dokonce i soutěž EY Podnikatel roku.

Co se týče jeho podílu, pak vlastní zhruba sedmdesát procent společnosti, tudíž nadpoloviční většinu. Zbylých třicet procent mají na půl rozdělenou jeho synové, tedy David a Vlastislav mladší. Společnost je však rozdělena už i na oblasti, do nichž se angažuje, tudíž strojírenskou část má na starosti hlavně synovec Robert Záboj.

Strojírenství se stalo pro tuto společnost jaksi prioritní. Do této oblasti se nejvíce investuje, protože si zde myslí, že strojírenství je hotový pohonný motor dnešní české ekonomiky a je to ostatně fakt. Břízovi se navíc jeho investice do této oblasti jeho společnosti poměrně vyplácí. Už mu patří tři továrny, které se specializují na výrobu strojů. Jsou jimi společnosti Ponas, Ronas a Formex.

Mimo to se však vidí i velká budoucnost v realitách, a tak jsou peníze firmy investovány i do nemovitostí, a to hlavně na jihu Čech. Kupodivu vlastní i několik hotelů, a to konkrétně v Třeboni a Frymburku.

Více informací: http://www.koh-i-noor.cz/